چند متر کاشی بخریم؟

تاریخ انتشار

چند متر کاشی بخریم؟

برای خرید کاشی باید دقت کنید که اولا کاشی به صورت مترمربعی به فروش میرسد اما این به این معنی نیست که کاشی دقیقا توی هر باکس یا کارتن یک متر کامل باشد. معمولا کاشی ها توی کارتن ها به صورت چندتایی هستن.

مثلا اگر کاشی 30*60 را برای بین کابینتی خودتان انتخاب کردید، توی هر کارتن ممکنه شش عدد کاشی باشد، این تعداد کاشی چه متراژی میشود؟ 0.18=0.6*0.3

که اگر ضرب در 6 شود میشود 1.08 مترمربع در هر کارتن.

یعنی هر یک کارتن کمی بیشتر از یک مترمربع میشود. برای سایزهای دیگرهم همین موضوع به صورت مشابه صدق می کند.

حالا باید چطوری متراژ مورد نیازمان را اندازه گیری کنیم؟

یک مثال از انتخاب کاشی برای فضای بین کابینتی میزنیم:

برای این کار باید عرض فضای فضای بین کابینتی را که معمولا 60 سانت هست را در طول ضرب کرد تا متراژ مورد نظر ما برای کاشی مورد نیاز بدست بیاید.

اما در نظر داشته باشید که باید به صورت کارتنی خرید کنید و بنابراین باید حتما متراژ را به صورتی بیشتر از متراژ در نظر بگیرید که برش های احتمالی را هم شامل شود  یا اگر چند کاشی در حین کار به هر دلیلی شکست، باز هم کاشی اضافه داشته باشید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر قرار باشد کار شما در لبه های کار فارسی بر بکنند  متراژ بیشتری کاشی نیاز خواهید داشت و بنابراین باید سفارش کار را بیشتر از مقدار اندازه گیری شده بدید.

در خصوص اندازه گیری متراژ مورد نظر برای کف اتاق پذیرایی و یا سایر اتاق ها کافیه که طول را در عرض کار ضرب کنید و اگر دیوار شما کج است و اتاق به صورت مربع نیست هم باید این نکته در نظر بگیرید که نیاز به برش کاشی در اون فضا بیشتر می شود و در نتیجه کاشی بیشتری باید سفارش بدید.

برای سرویس بهداشتی و حمام نیز برای کف از همان فرمول طول در عرض استفاده می کنیم و برای دیواره ها هم از ارتفاع در عرض دیوار، اگر اندازه دیوارها یکی است کافی است یکی را اندازه گیری کرده و چون معمولا از میان چهار جهت، یک سمت درب سرویس است، عدد بدستت آمده را ضرب در سه می کنیم تا متراژ مورد نظر برای کاشی بدست آوریم.

در تمامی موارد موارد باید حتما کاشی را بیشتر از متراژ تهیه کنیم تا اگر در کار و یا حتی در آینده مشکلی برای کاشی پیش مد، کاشی جایگزین داشته باشیم چون ممکن است بعدا به سختی بتوان کاشی با همان مشخصات را تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کنید